Wednesday 13 July 2011

umUr pEnGhALanG ciNtA ?? ^_^


 ~ akuu sekadar nk share cite jew nieyhhh ~ 
 nie ak trbace kt blog org .. bkn cte aku sndiri ye ^_^ 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Kami bergurau senda dan bergaduh manja seperti biasa. Walaupun aku dan dia selalu bertembung, tp tidak sekali pun melafaskan kata-kata walaupun sekadar 'hai'. Segalanya hanyalah di teks, facebook atau skype
Satu prasaan yg mungkin hanya mainan hidup. Satu perasaan cinta yg amat sangat. Perasaan juga yg mungkin hanya di hasilkan oleh dopamin, serotonin dan oksitosin. 3 bahan kimia yg terkandung di dalam otak kita yg membuatkan kita gilai seseorang tanpa mengenal samaada itu takdir, jodoh atau hanya ujian hidup ..

Dia adalah gadis yg paling baik pernah aku kenal. Sangat baik dari segi akhlak dan peribadi dlm serta luaran. Seorang gadis yg amat pendiam dan pamalu. Bertudung 24jam dan dalam masa yg sama, tidak berfikiran tertutup seperti gadis-gadis tinggi agama lain. Wajah dia suci. Aku amat terpesona. Aku rasa seolah-olah aku tak layak memandangnya...




*setelah lama bergurau senda pada hati tu, aku memulakan untuk bertanya soalan yang serious..*

Aku : Awak, saya nak tanya satu soalan. Jawab dengan jujur tau.

Dia : Apanya?

Aku : Awak tak suka saya sebab saya tak brapa pandai, atau tak handsome atau badan tak tough?

Dia : Hahaha. Bukan sebab tu lah. Satu pun bukan.

Aku : Abis tu kenapa?

Dia : Sebab umur lah. Kan dan bagi tahu hari tu. Awak tahu tak, kalau awak bukan muda dari saya, walaupun setahun, dah lama saya terima awak tau.

Aku : Kan saya dah kata, jawab dgn jujur. Tak baik tipu tau.

Dia : Eh. Betul la. Semuanya disebabkan umur. Lagi pun tak ada sebab saya nak reject awak. Saya suka borak dengan awak. Awak baik. Tahan perangai saya. Betul tau.

Aku : Tak kan semuanya hanya umur semata-mata.

Dia : Ye lah.

Aku : Kenapa umur tu penting?

Dia : Entah lah. Saya rasa tak selesa bersama orang yang lagi muda dari saya. Rasa semacam je. Cam something wrg je. Hahaha

Aku : Umur. Hmm. Jadi, ianya benda yang tak boleh di ubah la kan?

Dia : Nama pun umur, mesti lah tak boleh di umah. Umur tu kan takdir.

Aku : Tak best lah takdir.

Dia : Ish. Tak baik tau ckp mcm tu. Ada sebab Allah buat takdir sebegitu. Lagi pun kita tak boleh melawan takdir.

Aku : Sebab tak boleh melawan takdir la yang tak best tu. Hahaha.

Dia : Ceh. Tak baik lah cakap macam tu. Awak, jangan ambil hati tau.

Aku : Tak adalah.

Dia : Lagi pun banyak kan perempuan lain yang lagi baik. Haha

Aku : Bukan mudah untuk lelaki menyukai perempuan tau.

Dia : Hahaha. Cuba lah. Belum cuba belum tahu.

Aku : Hmm ye la tu. Awak. So, tak ada apa lah ye yang boleh buat awak suka kat saya ye?

Dia : Hmm. Tunggu lah sampai jodoh datang kot hahahha

Aku : erk. Tunggu macam mana tu?

Dia : Ye lah, Mana la tau kot-kot Allah kesian tengok awak asyik nak mengorat saya tak dapat then dia buka pintu hati saya. Hahaha.

Aku : Ceh. Perli ye.

Dia : Mana ada perli. Betul lah. Cuma saya tak tahu mengapa saya rasa tak selesa bersama dnegan lelaki yang lagi muda dari saya. Mungkin suatu hati nanti, saya akan suka kat awak. Allah yang tentukan segala galanya. Itu semua takdir. Tak ada siapa yang tahu tu.

Aku : Awak rasa, hari tu akan tiba tak?

Dia : Mungkin. Tgk takdir lah =)


***********

Aku tak rasa hari itu akan tiba kerana hidup ini sentiasa jauh dari apa yang kita mahukan.

1st time dalam hidup aku aku betul-betul menyukai perempuan yang tak pernah aku terfikir.
1st time aku asyik teringatkan dia sebelum tidur.
1st time dalam hidup aku nama perempuan itu masuk dalam doa aku ketika selepas solat.
Tapi ianya mungkin hanya mainan hidup....

Hidup ni memang tak adil, tetapi aku tak tahu mengapa aku masih merungut.

*********

umur hanyalah satu angka..tapi 1 angka itu lah yang menbezakan aku dan dia..
tiap kali aku berada dekat dengan dia..aku rasa kekok.. aku tak pernah berborak dengan dia.. bodoh kan aku? Jumpa setiap hari tapi tak pernah bercakap...

Dia gadis baik...
Setiap kali aku sms dia, dia pasti balas.. begitu juga dengan email aku..
Memang jarang gila lah dia x reply..tapi yang aku perasan, setiap ayat yang dia reply cam terlampau pendek. Pendek tapi tak membosankan. Tapi aku tak pasti samaada dia nak tak nk reply aku atau apa... dia ketawa bila perlu ketawa..dia marah bila waktu marah.. dan dia merajuk bila aku tersilap cakap.. well, dia manja walaupun suka berdikari.. so kalau dia merajuk alahai.. jenuh jari ni nak tekan butang handphone.. nasib baik dia comel..muka penuh nur..

Aku kira2, hampir 5 kali kitaorang bergaduh besar.. setiap kali bergaduh, dia akan suruh aku delete semua no/email/ym dia.. tapi aku tak delete gak.. aku biar kan dia tenang.. then aku kasi ayat maut... 2-3 hari aku x msg dia slps tu mesti dia sms aku mintak maaf hahaha.. ayat aku memang berkesan...

tapi setakat tu je..amat susah nak lihat dia sms aku dahulu..amat ssh nk dpt sms yang berbentuk soalan kepada aku. Balik2 hanya aku yang bertanyakan soalan.. entahla..mungkin sebab dia pemalu. dan aku suka gadis pemalu.. lemahlembut.. tutup aurat..

dia pernah jeling sambil seyum kat aku masa mula2 kenal dia dulu..perh..cair aku..meleleh2 kulit aku..tapi aku kena cover.. lelaki macho mana boleh tunjuk lemah.. kena kental..

Banyak gila aku berubah demi gadis ni..
Percaya tak, lelaki nerd cam aku ni dalam masa kurang 1 tahun dah jadi agak berani demi gadis ni? kalau dulu aku tak pernah borak dengan perempuan...dan gadis ini pernah bg tahu aku yg dia paling benci akan lelaki merokok.. dan itu menyebabkan aku tak merokok walaupun semua kawan2 aku merokok....

kalaulah si dia boleh memahami bahwa itu hanyalah angka..atau..mungkin ianya hanyalah alasan utk tak mengecewakan aku?

Aku kadang2, hilang kepercayaan kepada usaha...
Orang cakap, kalau kita berusaha, berdoa dan bertawakal, kita akan dapat apa yang kita nak.. Tapi aku dah lakukan semua tu...


Kini aku tertunggu2 jika Tuhan sudi tunjukkan sedikit kasihan terhadap aku...@_@

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

(aidil zaquan & ayu raudah)

 ermmmm .. okay, skang aku nk bg pndapat ak lak ehh ~ 

 cinta tue kan satu perasaan dr dua jiwa yg x spatutnya dikotori oleh perbezaan umur .. umur hanya jarak masa yang memisahkan tp cinta adalah perasaan yg mnyatukan beza tuh .. 

 semuanye bergantung pd takdir yg menemukan..yang penting adalah kebahagiaan yg terbina hasil dr cinta yg disemai 

 lelaki sgt mengharapkan wanita yg akn menghrgainya dan menempatkan dirinya sbg seorg pemimpin..dan smpai tua sekalipun lelaki tak akn pernah hilang sifat semasa kecilnya yg sering ingin dimanja. 

 :: jd rsenye x slh kan hubungan yg mcm nieyh :: 
 - to be conclude, pd aku umur bkn penghalang - 
 tp kalo dh smpai brpuluh taun beza umur tuh, kna pk byk kli jgak la kannn .. hehehe ^_^ 

No comments:

Post a Comment