Sunday 20 November 2011

berlalu pergi ~


ikhlasnya hati seringkali di salah erti
tulusnya budi x pernah ekau hargai
ak berlalu pergi dgn kelukaan ini
ku mengalah, ku bersabar

bertentang mata seolah-olah tiada apa
berpaling muka ad sja yg tidak kena
kau mencari sbb dan alasan yg kukuh
supaya hajatmu utk pergi tercapai
manis di bibir memutar kata
siapa terlena pstinya terpukau
pujukmu, rayumu, suaramu
yg menagih simpati dan harapan

engkau pastinya tersenyum
dgn pengunduran diriku
tetapi bagiku pula satu ketenangan
andai kita terus bersama
belum tentu kita bahagia
ku tinggalkanmu walau tanpa kerelaan
yg nyata kau x pernah berubah 

cinta indah
cinta juga boleh menjadi sakit
begitu yg kurasakan kini
perit hatiku tinggalkan cinta
x pernah terbayangkan
dan x pernah terpikirkan
bahawa kita akn berpisah
namun harus kurelakan
utk hidupmu agar lebih baik dan bahagia

maafkan aku setulus hatimu
kepergian diriku ini bkn keinginanku
jgn bersedih dgn keadaan ini
aku yakin kau akan bahagia
jika kau menangis
aku juga akn ikut menangis
terima saja semua ini aku lakukan demi kebaikan mu

setelah aku pahami
aku bukan yg terbaik, yg ada di hatimu
sekarang x dpt disangsikan lg
ternyata dirinyalah, yg ada dihatimu
bukanlah diriku

kini maafkanlah aku
bila ku menjadi bisu terhadap dirimu
maafkan aku bila ku menjadi dingin terhadapmu
maafkanlah aku
walau ku masih menyayangimu
walau diriku masih memerlukanmu
ku harus meninggalkanmu
ku harus melupakanmu
ku harus merelakanmu

No comments:

Post a Comment